Verkkokaupan toimitusehdot

 

iLaakso IT Oy:n verkkokaupan toimitus- ja sopimusehdot

Voimassa 01.11.2014 alkaen

Yleistä verkkokaupasta


Verkkokaupan tuotteita myy iLaakso IT Oy, y-tunnus 2622560-3. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille (jatkossa ”kuluttaja-asiakas” tai ”kuluttaja”) sekä yrityksille, julkishallinnolle ja yhteisöille (jatkossa ”yritysasiakas” tai ”yritys”).

Tuotteiden hinnat ovat nähtävillä verkkokaupassamme sekä arvonlisäverollisina että arvonlisäverottomina hintoina. Pidätämme oikeuden hintojen, toimituskulujen sekä toimitus- ja sopimusehtojen muutoksiin ilman ennakkoilmoitusta. Kuhunkin tilaukseen sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia iLaakso IT Oy:n toimitus- ja sopimusehtoja.

Asiakkuus

Kuluttaja-asiakkaiden osalta noudatamme voimassa olevaa lainsäädäntöä mukaan lukien Suomen kuluttajansuojalainsäädäntö. Yritysasiakkaiden kohdalla sovellamme kaupankäynnissä ensisijaisesti iLaakson kulloinkin voimassaolevia toimitus- ja sopimusehtoja ja toissijaisesti Suomen kauppalakia. Kauppasopimuksissa, joissa yksityishenkilö ostaa tuotteita omalla nimellään yrityksen käyttöön, sovelletaan yritysasiakkaita koskevia toimitus- ja sopimusehtoja.

Sekä kuluttaja että yritys voi rekisteröityä iLaakson asiakkaaksi verkkokaupan rekisteröinti-toiminnon avulla. Yritysasiakkaan kanssa voidaan solmia sopimusasiakkuus, jossa määritellään esimerkiksi tuotevalikoimaan, tilaamiseen, toimittamiseen, hinnoitteluun, laskuttamiseen ja maksamiseen liittyvistä yksityiskohdista.

Tilaaminen

Internetin välityksellä tuotteet tilataan ostoskorin kautta osoitteesta verkkokauppa.ilaakso.fi. Asiakkaat voivat ostaa tuotteita myös puhelimitse, sähköpostitse tai asioimalla liikkeessämme.

Kaikki internetin välityksellä tehdyt tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilatut tuotteet ja niiden hinta sekä toimituskulut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. 

Jos asiakkaan kanssa on sovittu maksuajasta, tuotteet ja tilaukseen liittyvät kulut laskutetaan erikseen lähetettävällä laskulla. Jos yritysasiakkaan kanssa on sovittu leasingrahoituksesta, laskutus tapahtuu tehdyn rahoitussopimuksen ehtojen mukaisesti. Jos tilauksessa maksutapana on tilisiirto ennakkomaksuna, iLaakso lähettää asiakkaalle laskun tilauksen tuotteista ja mahdollisista kuluista. Jos tilauksella oleva tuote tai tuotteet ovat heti myymälästämme tai tukkuliikkeen varastosta saatavilla olevia, pidämme tuotteet varattuina kaksi arkipäivää, jonka jälkeen tilaus raukeaa, jos maksu on suorittamatta.

Kaikki tilaukset ovat iLaakso IT Oy:tä sitova, vasta kun iLaakso IT Oy on tarkastanut tilauksen ja kirjannut sen omaan järjestelmäänsä. Jos verkkokaupassa on ollut tuotteella poikkeuksellisen halpa hinta, iLaakso ei toimita eikä myy kyseisiä hinnoitteluvirheellisiä tuotteita, vaikka asiakas ne verkkokaupassa tilaisi, ja vaikka asiakas ne tilauksen yhteydessä maksaisikin. Jos hinnoitteluvirhetapauksessa asiakas on jo maksanut tuotteen, iLaakso IT Oy on yhteydessä asiakkaaseen ja palauttaa maksetun hinnan takaisin asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitus- ja sopimusehtoihin.

Toimittaminen

Toimitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Toimitukset asiakkaalle tapahtuvat postipaketteina tai kirjeinä, ja pääsääntöisesti Postin välityksellä, joissakin tapauksissa TNT:n tai muun kuljetusliikkeen välityksellä. iLaakso IT Oy pidättää itselleen oikeuden valita toimituksessa käytettävän kuljetustavan. Asiakas voi valita toimitustavaksi myös noudon liikkeestämme (iLaakso IT Oy, Vapaaherrantie 2, 40100 Jyväskylä), silloin tuotteet ovat noudettavissa liikkeemme normaaleina aukioloaikoina.

Tilaukset, joissa toimitustapana on nouto myymälästä, tulevat ilman toimituskuluja ellei toisin sovita (erikoispikatoimitukset, erityisen suurikokoisten tuotteiden toimitukset). Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen (Suomessa) toimitettaessa toimituskulut lisätään tilaukselle, tilauksen toimitustapaa valitessaan asiakas näkee toimituskulun kullekin toimitustapavaihtoehdolle. Poikkeuksellisen suurten tai painavien tuotteiden toimituskulut saattavat olla huomattavasti korkeammat.

Tehdyt tilaukset käsitellään viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Varastossa olevien tuotteiden toimitusaikatavoite on pääsääntöisesti 1 - 2 arkipäivää tilauksen käsittelystä, maksimissaan kuitenkin tavoittellinen toimitusaika on kolme arkipäivää. iLaakso IT Oy ei vastaa toimituksen viivästymisestä missään tapauksessa millään tavoin, eikä asiakkaalla ole oikeutta saada viivästyksestä korvausta, ellei tapauskohtaisesti erikseen niin sovita. Myymälän varatossamme olevat tuotteet ovat asiakkaan noudettavissa viimeistään kolmen työtunnin sisällä tilauksen saapumisesta iLaaksoon, epäselvässä tapauksessa otamme yhteyttä asiakkaaseen viipymättä. Asiakas voi olla yhteydessä iLaaksoon puhelimitse tai sähköpostitse tiedustellakseen toimitusaikaa ja toimituksen tilannetta. Joissain tapauksissa asiakkaalla on mahdollisuus seurata toimitustilannetta internetissä postipakettien seurantapalvelun välityksellä. 

Maksaminen


Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan pääsääntöisesti tilauksen yhteydessä, ellei asiakkaan kanssa ole erikseen sovittu muusta maksutavasta. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä tyypillisimmät luottokortit sekä Collector lasku. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oy:n sivuston kautta. Maksutapavaihtoehtona on myös tilisiirto ennakkomaksuna, missä tapauksessa iLaakso lähettää asiakkaalle ennakkolaskun.

Paytrail Oy toimii verkkopankeilla, Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla sekä Collector-laskulla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oy on myös maksun saaja.

 

Maksaminen Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Verkkopankeilla, Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla sekä Collector-laskulla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

 

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830

 

Maksaminen verkkopankissa

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

 

Ennakkomaksu


Maksusuoritukset osoitetaan ennakkolaskussa näkyvälle iLaakso IT Oy:n Nordean tilille. Toimitamme tuotteet sen jälkeen, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Jos maksutapana on tilisiirto ennakkomaksuna, pidämme tilauksen tuotteita varattuina kaksi arkipäivää, jonka jälkeen tilaus raukeaa, mikäli maksu on suorittamatta.

Palauttaminen

Yritysasiakkaalla ei ole tilauksen tuotteiden palautusoikeutta, ellei niin ole erikseen sovittu yrityksen ja iLaakso IT:n välillä. Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus verkkokauppa.ilaakso.fi -kauppapaikasta ostamilleen tuotteille. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus ei koske ammatti- ja yrityskäyttöön tarkoitettuja tuotteita, vaikka niiden tilaajana olisikin yksityishenkilö. Ammatti- ja yrityskäyttöön tarkoitettuja tuotteita ovat esimerkiksi palvelimet, tehotyöasemat, järeät tulostin-, verkko- ja virranhallintalaitteet sekä näiden tuotteiden lisävarusteet, ammattikäyttöön tarkoitetut kamerat, näytöt ja televisiot. Ammattikäyttöön tarkoitetuiksi tuotteiksi lasketaan myös tietokonekomponentit (kuten muistit ja kiintolevyt), koska niiden asentaminen vaatii erityistä ammattitaitoa.

Kuluttaja-asiakkaankin palautusoikeutta rajoittavat aina seuraavat, kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § hengen mukaiset rajoitukset:

-ohjelmistoilla ja muilla asennuskoodin sisältävillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, jos tuotepaketti on avattu

-digitaalisesti (sähköisesti) toimitettavilla tuotteilla, kuten ohjelmistoilla ja takuunlaajennuksilla, jos toimittaminen on ehditty jo aloittaa, ei ole palautusoikeutta

-kaupankohteina olevilla tuotteilla, jotka valmistetaan tai joita muunnellaan kuluttajan toiveiden ja vaatimusten mukaisesti, ei ole palautus- eikä tilauksen peruuttamisoikeutta

-käyttöjärjestelmän asentaminen, tuotteen aktivoiminen tai muu vastaava laitteen käyttöönotto kuten tulostinlaitteella tulostaminen tai sim-kortin asentaminen puhelimiin tai tablet-tietokoneisiin poistaa palautusoikeuden

Jos kuluttaja haluaa palauttaa ostamansa tuotteet, hänen on palautettava vastaanottamansa tavara viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Kuluttaja vastaa tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista kokonaisuudessaan. Asiakas vastaa myös tuotteiden huolellisesta ja oikeaoppisesta paketoinnista. iLaakso IT Oy arvioi palautuvien tuotteiden myyntikelpoisuuden sen kuntoisina, kun se on ne vastaanottanut. Palautuksesta on ilmoitettava etukäteen sähköpostitse myynti@ilaakso.fi -osoitteseen, tai jos se ei ole mahdollista, puhelimitse numeroon 010 5013490.

Palautuksen mukaan on liitettävä seuraavat tiedot:
· asiakkaan nimi, osoite ja puhelinnumero
· pankkitilinumero
· sekä kopio alkuperäisestä laskusta

Palautusosoite:

iLaakso IT Oy

Vapaaherrantie 2
40100 Jyväskylä

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vuorokauden kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan asiakkaan ilmoittamalle tilille palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa ja toimituksessa

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittämästi osoitteeseen myynti@ilaakso.fi tai postitse:

iLaakso IT Oy
Vapaaherrantie 2
40100 Jyväskylä

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut toimituksessa, on tuotteesta tehtävä välittämästi reklamaatio tuotteen toimittaneelle kuljetusliikkeelle ja tiedotettava asiasta iLaakso IT Oy:tä.

Muuta huomioitavaa

Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. iLaakso IT Oy ei vastaa tuotteiden puutteellisuudesta tai toimitusten viivästymisistä mahdollisesti johtuvista välillisistä kustannuksista tai ansiomenetyksistä millään tavoin.

iLaakso IT Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti ja sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle muutoin kuin mitä tilauksen tuotteiden myyminen ja toimittaminen edellyttävät.